sobota, 26 stycznia 2008

Wspomaganie ściągania z rapidshare.com dla użytkowników Linuxa

[ENGLISH VERSION]

Zaczęło
się od tego ze kolega bedac uzytkownikiem rapidshare.com stwierdzil ze strasznie nie chce mu sie klikac w linki odnoszace sie do czesci docelowych plikow.

Bedac troszke znudzony tym co robie zawodowo postawilem sobie wyzwanie ze pomoge mu w rozwiazaniu tego problemu.

Poniewaz jestem czlowiekiem, ktory lubi uczyc sie nowych rzeczy postanowilem w bashu napisac programik ktory cala procedure zbierania linkow i ich sciagania przejmie na swoje barki.

Tak tez powstal modrapi

Nie jest to wprawdzie wersja w pelni ukonczona, gdyz w planach mam jeszcze kilka ulepszen ale dziala na tyle dobrze ze postanowilem ja udostepnic szerszemu gronu osob ktorych systemem operacyjnym jest Linux.

modrapi używa podstawowych komend shellowych dzieki czemu nie powinno byc problemow z dzialaniem ze wzgledu na dystrybucje

modrapi to tylko jeden plik wykonywalny napisany w bashu

modrapi bazuje na:
wget , sed , ls , cat , expr , basename , grep , wc

funkcjonalnosci
  • magazynowanie plikow do sciagniecia
  • import linkow z pliku
  • import linkow ze stron www
  • mozliwosc importu url jednego pliku z linii polecen
  • mozliwosc ograniczenia predkosci sciagania
  • blokada sciagania w chwili wyczerpywania siedostepnego miejsca w folderze do ktorego sciaganesa pliki
  • blokada sciagania dubli plikow

konfiguracja
Proces konfiguracji jest odpalany przy pierwszym uruchomieniu lub poprzez wywolanie
$ modrapi configure
konfiguracja polega na ustawieniu nastepujacych zmiennych:
  • Premium Login
  • Premium Haslo
  • Katalog do ktorego maja byc sciagane pliki
  • Maksymalna przepustowosc lacza jaka moze wykorzystac modrapi (lub bez limitu)
  • Ilosc wolnego miejsca przy ktorym ma byc blokowany download

wywolanie
$ modrapi opcja parametr
opcje wywolania
  • configure :: konfiguracja
  • add URL :: dodaj do kolejki link URL
  • load URL :: dodaj do kolejki wszystkie pliki do rapidshare znajdujace sie w tresci strrony www znajdujace sie pod adresem URL
  • file PATH :: dodaj do kolejki linki z pliku PATH [wyglad pliku: 1 link w 1 linii]
  • clear :: wyczysc aktualna baze linkow
  • relogin :: w razie gdybys np zmienil haslo i aktualna sesja logowania nie jest juz prawidlowa - wykonaj ponowne logowanie - wymaga zmiany ~/.modrapi/modrapi.cfg
  • download :: rozpocznij pobieranie
  • status :: sprawdza stan - wypisuje 0 jak nieaktywny lub 1 jak aktywny
  • downloaded :: lista sciagnietych plikow
  • -v --version :: wersja
  • -h --help :: opis parametrow

licencja
GPL
Dwie prosby:
  • jezeli uzywasz modrapi zostaw prosze po sobie slad w komentarzach
  • jezli komus podajesz link do modrapi - podaj link do tego wpisu

instalacja

Pobierz i rozpakuj archiwum

Bedac zalogowanym na root'a wgraj plik modrapi do katalogu
/usr/bin
i nadaj odpowiednie uprawnienia:
$ chmod a+x /usr/bin/modrapi

milego uzytkowania ;)

PS Owy program jest przydatny tylko i wylacznie dla posiadaczy kont premium!

Tutaj - bot jabberowy do obslugi modrapi (modjabber)
opis po angielsku - jakby ktos mial klopoty niech da znac postaram sie pomoc

Changelog

Direct-downloads musi byc wlaczone w opcjach rapidshare

zachecam rowniez do zerkniecia na modjoin

110 komentarzy:

Anonimowy pisze...

przydatny kawałek kodu :) brakuje mi tylko paczkowania kolejek poza tym super ;)

Anonimowy pisze...

Niezły skrypcik - do wykorzystania dla "Premiusów"

Rapidoskop.NET pisze...

Ciekawy toolek! Zobaczymy jak sprawuje się w praktyce. A swoją drogą, słyszał ktoś o jakimś API udostępnianym przez Rapidshare?

Pozdrawiam!

m0d pisze...

Jest aplikacyjka pod M$ do downloadu/uploadu ale dla linuxa nic nie ma od rapidshare'a.
Jezeli mowisz zas o API pod katem programowym to uwazam ze poprostu nie ma do czego wypuszczac API poniewaz wszystko bazuje na protokole HTTP i jego podstawowych funkcjach.

Rapidoskop.NET pisze...

Coś tam jednak chłopaki dali:
http://images.rapidshare.com/software/rsapi.pl
http://images.rapidshare.com/software/rsapiresume.pl
tyle, że to dotyczy tylko uploadu a mnie interesuje operowanie na folderach.

Pozdrawiam!

m0d pisze...

ooo - az milo ;)
a co dokladnie bys chcial osiagnac? pelne zarzadzanie folderami? -> tworzenie , dodawanie plikow etc?

Rapidoskop.NET pisze...

Dokładnie, marzy mi się coś w rodzaju menadżera przy pomocy którego można by zarządzać swoimi folderami na RS. Opcje up- i downloadu też mógłby posiadać. ;)

Pozdrawiam!

m0d pisze...

pomyslimy ;)
bede mial chwile to zglebie blizej temat

Anonimowy pisze...

Jeszcze tego nie uzywam, ale z tego co widze, to trzeba recznie wywolywac (chocby z dluga lista plikow)
proponuje zrobic z niego demona, ktory co minute odczytywalby linki z pliku tekstowego (kodowanie windowsa:))
dlaczego ?
- umieszam liste plikow przez sambe (udostepniony, ukryty badz zahaslowany katalog)
- skrypt hashuje sobie wszystko i sam sciaga
prosciej sie nie da :)

probowalem przerobic gotowy skrypcik z innego zrodla, ale ten wyglada mi na lepszy + nie mam jeszcze tyle wiedzy/pomyslu na wykonanie ww. zadania

pozdro!
miguel

m0d pisze...

miguel - szczerze mowiac nie za bardzo rozumiem co chcesz osiagnac z " lista plikow przez sambe". Dla mnie to wyglada jak chcialbys sam sobie zycie utrudnic ;)

Jezeli chcesz wykonywac import cyklicznie - ustaw wywolanie importu w cron'ie

jezeli chcesz odpalac automatycznie gdy jest cos do sciagniecie to tez mozesz to pod crona podpiac np w bashu sprawdzajac czy plik bazy linkow modrapi jest pusty tylko musisz jakis lock zrobic zeby nie odpalilo sie kilka razy

ale tak defakto to zobacz modjabber -> menu po prawej stronie - to jest napisane zeby latwo i zdalnie mozna bylo zarzadzac modrapi

Anonimowy pisze...

Masz racje, zrobie sobie osobny pliczek zarzadzajacy do crona
w samym modrapi przydalo by sie jednak sprawdzenie czy w podanej sciezce pliki sa juz sciagniete (zamierzam to udostepnic paru userom) - w tej chwili pliki sie nadpisuja. Ktos chetny na taki skrypcik ?
a w jabbera nie chce mi sie bawic - przez sambe moge to zrobic minimalnym wysilkiem ze strony usera (copy paste linkow do pliku tekstowego z poziomu windowsa)
/miguel

m0d pisze...

defakto juz to zrobilem
jezeli plik jest w trakcie downloadu lub juz jest sciagniety - pomija go
musze jeszcze przetestowac i wieczorem wystawie

Anonimowy pisze...

Spoko dziala!
wywolanie crona sprawdza czy proces juz nie pracuje by nie wywolywac go ponownie
Czekam na twoja nowa wersje, ktora odpowiednio zmodyfikuje do swoich potrzeb :)
good stuff ;)
/miguel

m0d pisze...

rc3->stable udostepnione

m0d pisze...

Jezli ktos bedzie mial jakies problemy niech pisze na:
6b2d84326873fa@gmail.com
i poda swoj numer gg/skype

Stare komentarze z bugami kasuje
Glowna przyczyna to nie bug modrapi a blad uzytkownika.

Pamietajcie o ustawieniu w premium zone-> options-> direct-downloads!

bez tego modrapi nie bedzie dzialal prawidlowo

Anonimowy pisze...

a może by dorobić możliwość usuwania linków?

m0d pisze...

defakto usuwanie jest - modjabber obsluguje.

z linii polecen tez sie da:

$ modrapi removeitem "fraza"

gdzie fraza to czesc linku

np mamy linki
http://rapidshare.com/.../plik_do_sciagniecia.zip

to jak zrobimy

$ modrapi removeitem "do_sciagniecia"

usuniete zostana wszystkie linki zawierajace ta fraze

Anonimowy pisze...

Dokładnie to co szukałem

Pozdrawiam!

m0d pisze...

wersja 1.2
dodano automatyczne wznawianie downloadu niedokonczonych sciagniec
usunieto problem z importem z plikow pochadzacych z MS Windows

dred pisze...

wszystko pieknie chodzi tylko czemu przy imporcie linkow z pliku PAHT ten ostatni link nie jest importowany ?

dred pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
m0d pisze...

ostatni link z pliku?
dodaj na koncu enter przed zapisem zeby byla karetka i bedzie OK

Anonimowy pisze...

w lini 174 jest na stałe wpisana wartość - 250 MB. Można to zmienić?
pozdrawiam

m0d pisze...

250 MB to zwykly tekst ktory jest trescia przykladu - po co to zmieniac?

Wartosc limitu dysku masz w krokach konfiguracji do podania

Anonimowy pisze...

no a u mnie coś nie działa. zmieniło się coś ostatnio na rapidzie?? Mam konto premium i pod windą z rapgeta wszystko śmiga, a tutaj zaczyna pobierać i jako wynik dostaję plik z zawartością strony na której normalnie klika się "FREE" lub "Premium", zamiast pobranego pliku *.rar. Dane wpisuję na bank poprawnie bo kopiuję żywcem z drugiego komputera a skrypt wywala:
>> Login and Password to rapidshare looks like invalid!.
Da się to jakoś poprawić? Skrypcik rzeczywiście wygląda imponująco :)
Pozdrawiam

Unknown pisze...

Witam,

Mam dokładnie taki sam problem jak mów przedmówca.

mam wpisany poprawny login i pass (mogę zalogować się na stronę bez problemów) a mimo to, otrzymuje komunikat:

>> Login and Password to rapidshare looks like invalid!

Czy coś się zmieniło ?

m0d pisze...

zobaczcie konfig i zmiencie na inny niz macie:

RAPIDSHARE_LOGIN_URI="http://rapidshare.com/cgi-bin/"
RAPIDSHARE_LOGIN_URI="https://ssl.rapidshare.com/cgi-bin/"

nie wiem czemu jednym dziala na 1 , innym na drugim a jeszcze innym na obu :>

Anonimowy pisze...

wrzucalem juz komentarz ale jakos nie przeszedl.. problem jest nastepujacy.
skrypt sie laczy, pobiera txt/html i wywala:

Downloading file: file.zip.008
--19:13:19-- http://rapidshare.com/files/4197961/file.zip.008
=> `/home/ja/Pobrania/file.zip.008.downloading'
Translacja rapidshare.com... 195.122.131.16, 195.122.131.17, 195.122.131.18, ...
Connecting to rapidshare.com|195.122.131.16|:80... połączono.
Żądanie HTTP wysłano, oczekiwanie na odpowiedź... 200 OK
Długość: 2,283 (2.2K) [text/html]

100%[====================================>] 2,283 --.--K/s

19:13:20 (224.27 MB/s) - `/home/ja/Pobrania/file.zip.008.downloading' saved [2283/2283]

Status: Target server unavailable


zmiana wpisów adresow nic nie zmienia..

m0d pisze...

podeslij mi link do pliku na mail
(mail jest gdzies w kom. powyzej)

Anonimowy pisze...

swietny skrypt:)
znacznie lepsze niz reczne babranie sie z wgetem:)
jedyne czego mu brakuje to interaktywnosci (jakies ncurses czy cos) zeby mozna bylo zupelnie swobodnie dodawac linki gdy inne sie sciagaja. ale ja zawsze marudze i wymagam od innych czegos czego sam nie umiem zrobic wiec sie nie przejmuj:)) no chyba ze juz jest taka opcja a ja jej nie znalazlem w zwiazku z czym zasluguje na miano ignoranta roku:))
swietny kod:) dzieki stary:)

Anonimowy pisze...

Bardzo fajny skrypt.
Wersja 1.2 wymaga drobnych poprawek w URL do RS-a, ale po korekcie wszystko działa Ok.
Dla osób, które w hasłach używają "dziwnych" znaków, należy je porpzedzić znakiem '\' jak w PHP, inaczej są błędnie interpretowane. Chodzi mi zwłaszcza o znak dolara.

Anonimowy pisze...

Komunikat
Status: Target server unavailable
pojawia mi się czasami, gdy cookie zostanie usunięte przez skrypt. Przywrócenie kopii pliku .ses powoduje wznowienie prawidłowego działania skryptu.

Natomiast mam problem z uruchomieniem modrapi w backgroundzie. Na razie wygląda, że stabilnie działa wyłącznie w screenie, zwykłe & nie daje prawidłowych wyników.

Anonimowy pisze...

witam..
ja w sprawie tego problemu target server.

gdie jest ten plik .ses? gdzie sa cookie? gdzie lezy plik konfiguracyjny od modrapi..?

siedze na gentoo i ten skrypt pieknie hulał az pewnego dnia przestal i wszytskie proby zmiany kodu jakie znalazlem po netÓ nie dały rezultatu wiec moze ten plik ses mnie uratuje

pomozecie?

m0d pisze...

jezeli cos siadze z sesja proponuje w pierwszej kolejnosci zrobic

# modrapi relogin

modrapi wygeneruje nowy plik sesji

pliki konfiguracyjne i sesyjne modrapi sa w ~/.modrapi/

w weekend powinna byc aktualizacja - ze wzgledu na nowy wyglad RSa -> mimo iz logowanie jest ok - mamy komunikat ze jest bledne

Anonimowy pisze...

neistety relogin tez nie robi roboty.. wywala "Invalid Login"
Login jest wpisany w cfg dobrze, dziala normalnie w przegladarce

m0d pisze...

pisalem: "mimo iz logowanie jest ok - mamy komunikat ze jest bledne"

okolo linijki 438 jest
rm $FILE_AFTER >/dev/null 2>&1
zahaszuj:
#rm $FILE_AFTER >/dev/null 2>&1

zapisz i odpal

w katalogu gdzie masz ustawiony download pojawi Ci sie plik - teoretycznie ten ktory sciagasz - bedzie mial kilka kB - podeslij mi go na mail

m0d pisze...

jezeli ktos przekroczy limit lub natrafi na plik ktory byl uploadowany bez konta premium i stracil czas waznosci - prosze o podeslanie komunikatu jaki RS daje

m0d pisze...

"Natomiast mam problem z uruchomieniem modrapi w backgroundzie. Na razie wygląda, że stabilnie działa wyłącznie w screenie, zwykłe & nie daje prawidłowych wyników."

na screenie dziala bez problemu
rozwaz tez modjabber jezeli masz mozliwosc ingerencji w system

Anonimowy pisze...

plik sie pojawia smieszny, bo po otworzeniu go w byle przegladarce, automatycznie odpala sie download... sznurkow usunietych nie mialem pod reka zeby poteścić

m0d pisze...

wyslij mi go na 6b2d84326873fa@gmail.com

m0d pisze...

http://rapidshare.com/files/121995350/modrapi-1.3-notfullytested.tar.gz

Anonimowy pisze...

wersja 1.3 tez sie nie chce łaczyc

sorry mod ale nie dam rady wyslac ci tego pliku bo gmail na mnie krzyczy.. ale ogolnie jest to strona jaka by sie otworzyla po kliknieciu sznurka z plikiem

m0d pisze...

spakuj tarem czy czymkolwiek to pojdzie

mnie interesuje wlasnie tresc tego pliku

m0d pisze...

podeslij swoje gg lub skype na mail

m0d pisze...

http://rapidshare.com/files/122032410/modrapidebug.tar.gz

wgraj tak jak modrapi
potem zrob modrapidebug download

Anonimowy pisze...

po spakowaniu tez nei przechodzi... nie mam bladego pojecia jak to zwalczyc

a takie cudo mi sie ukazalo po odpaleniu debuga

ja ~/Desktop % ./modrapidebug download
---
Downloading file: modrapidebug.tar.gz
--2008-06-13 15:46:39-- http://rapidshare.com/files/122032410/modrapidebug.tar.gz
Translacja rapidshare.com... 195.122.131.8, 195.122.131.9, 195.122.131.10, ...
Connecting to rapidshare.com|195.122.131.8|:80... połączono.
Żądanie HTTP wysłano, oczekiwanie na odpowiedź... 200 OK
Długość: 7570 (7,4K) [text/html]
Saving to: `/home/ja/Desktop/modrapidebug.tar.gz.downloading'

100%[======================================>] 7.570 --.-K/s in 0,04s

2008-06-13 15:46:40 (184 KB/s) - `/home/ja/Desktop/modrapidebug.tar.gz.downloading' saved [7570/7570]

mv /home/ja/Desktop/modrapidebug.tar.gz.downloading /home/ja/Desktop/modrapidebug.tar.gz
Size check : 7570 -lt 15000
7570
TEST1:
TEST2:
TEST3:
TEST4:
LIST:
ls: nie ma dostępu do -: Nie ma takiego pliku ani katalogu
ls: nie ma dostępu do l: Nie ma takiego pliku ani katalogu
/home/ja/Desktop/modrapidebug.tar.gz
Status: Target server unavailable
rm /home/ja/Desktop/modrapidebug.tar.gz >/dev/null 2>&1

=========================================
Download stats:
0 from 1 file(s) downloaded
=========================================

m0d pisze...

wez wiekszy plik sciagnij >15kB - jakas mp3 - cokolwiek zeby zajmowalo wiecej niz 15k

m0d pisze...

byka jerszcze tam zrobilem zamien
ls - l $FILE_AFTER
na
ls -l $FILE_AFTER

linia 463

Anonimowy pisze...

voila.. nadal nie za bardzo bangla.. w sumie rzecz biorac to w ogole nie dziala... sznurek dziala normalnie z przegladarki

ja ~/Desktop % ./modrapidebug download
---
Downloading file: Metallica.2008.05.14.Live.At.The.Wiltern.Theatre.Los.Angeles.rar
--2008-06-13 20:09:50-- http://rapidshare.com/files/115474014/Metallica.2008.05.14.Live.At.The.Wiltern.Theatre.Los.Angeles.rar
Translacja rapidshare.com... 195.122.131.19, 195.122.131.20, 195.122.131.21, ...
Connecting to rapidshare.com|195.122.131.19|:80... połączono.
Żądanie HTTP wysłano, oczekiwanie na odpowiedź... 200 OK
Długość: 7710 (7,5K) [text/html]
Saving to: `/home/ja/Desktop/Metallica.2008.05.14.Live.At.The.Wiltern.Theatre.Los.Angeles.rar.downloading'

100%[======================================>] 7.710 --.-K/s in 0,04s

2008-06-13 20:09:50 (177 KB/s) - `/home/ja/Desktop/Metallica.2008.05.14.Live.At.The.Wiltern.Theatre.Los.Angeles.rar.downloading' saved [7710/7710]

mv /home/ja/Desktop/Metallica.2008.05.14.Live.At.The.Wiltern.Theatre.Los.Angeles.rar.downloading /home/ja/Desktop/Metallica.2008.05.14.Live.At.The.Wiltern.Theatre.Los.Angeles.rar
Size check : 7710 -lt 15000
7710
TEST1:
TEST2:
TEST3:
TEST4:
LIST:
-rw-r--r-- 1 ja ja 7710 VI 13 20:09 /home/ja/Desktop/Metallica.2008.05.14.Live.At.The.Wiltern.Theatre.Los.Angeles.rar
Status: Target server unavailable
rm /home/ja/Desktop/Metallica.2008.05.14.Live.At.The.Wiltern.Theatre.Los.Angeles.rar >/dev/null 2>&1

=========================================
Download stats:
0 from 1 file(s) downloaded
=========================================

m0d pisze...

masz wlaczone direct downloads w opcjach konta premium?

m0d pisze...

jak masz to ja bez tego pliku ktory Ci sie sciaga nic nie poradze - tam jest wskazowka

Anonimowy pisze...

Bardzo przydatne, gratuluję i dziękuję :-)

Anonimowy pisze...

magia! zaczelo dzialac... okazalo sie ze wylaczenie (i zapisanie) a potem wlaczenie (jak i rowniez zapisanei) direct download dało zaskakujacy rezultat!
bangla!
a! bez sensu jest ten warunek ktory wywala pliki ponizej 17,5kb bo wg niego np poprawnie zassany modrapi jest uwazany za bledny...

m0d pisze...

bez sensu a zarazem z sensem bo musi byc jakis wykladnik poprawnosci - czy zostala zassana strona rapidshare w ktorej tresci jest monit bledu (czyli strona html majaca z reguly kilka kilo) czy tez plik ktory wywolywalismy - pewnie ze da sie to lepiej zrobic ale niestety nie mam czasu na to by mega dopiszczac modrapi - musze zyc z czegos co przynosi pieniazki a morapi niestety tego nie robi ;)

po 2 jak czesto sciagasz z rapid pliki majace mniej niz 15k ? ;) no.. wiec wlasnie :)

Anonimowy pisze...

ajt mista mod!

ogolnie skrypcik naprawde wpytny. zaj*bisty helpdesk

zycze dalszych sukcesow

Anonimowy pisze...

Skrypt dziala, dzieki ;)

Unknown pisze...

Zgodnie z życzeniem autora komentuję skrypt.

Krótko: jest fantastyczny!!!

Po kilku drobnych przeróbkach udało mi się go z powodzeniem uruchomić na routerze Asusa z softem OpenWrt Kamikaze 7.09 (taka mini-dystrybucja linuxa). Teraz mogę zlecić co ma się ściągnąć, po czym wyłączyć komputer i iść spać. Router sam zrobi swoje w nocy i to prawie bezgłośnie a wynik zapisze na dysku podłączonym przez USB.

Przeróbki o których wspomniałem wyżej wynikały z minimalnie różnej składni niektórych poleceń OpenWrt (np. df oraz sort)

Anonimowy pisze...

genialny skrypcik, ściąga pliki, że aż miło :D

Anonimowy pisze...

genialny skrypt :)

Anonimowy pisze...

Bardzo dobry skrypt. Dzięki :)

mirek1g pisze...

Cyprian, ja nie daję rady tego przerobić na Kamikaze7.09, podeślij plik.

Anonimowy pisze...

Nie ściąga całych paczek. Potrafi pobrać 7 mb ze 200mb archiwum i napisać, ze pobrana wszytko. Albo nie pobierze kilku ostatnich mb i cały czas na marne czekania.

pike pisze...

Witam serdecznie aplikacja bardzo mi sie podoba. Jestem zielonym użytkownikiem Linuxa , a bez problemu udalo mi sie uruchomic skrypt.Moj problem jest nastepujacy: loguje sie przez telnet z Windowsa. Uruchamiam skrypt i rozpoczyna sie sciaganie. Wszystko super do czasu kiedy sie nie wyloguje z putty. Bo wraz z moim wylogowaniem konczy sie sciaganie. Co zrobic zeby sciagalo sie dalej samo...Prosze o pomoc

Anonimowy pisze...

moja komenda modrapi wygląda następująco:

modrapi download > \opt\temp\log.txt &

modrapi działa po wylogowaniu dzięki &, mam dodatkowo informację w logu

Anonimowy pisze...

Dzieki uzylem komendy

nohup modrapi download

i dziala ..Zauwazylem wlasnie ze zrobil mi sieczke z nzawami plikow. Niby cale ale nazy Meksyk:((

Anonimowy pisze...

Zauwazylem ze przy dlugiej nazwie pliku .rar na koncu mam znak zapytania (putty) i kwadrat w winscp.Czy linux nie obsluguje dlugich nazw?.Pliki wydaja sie byc sciagniete w calosci.

m0d pisze...

nigdy nie uzywalem nohup

polecam screen

screen to taka konsola w tle

# screen
# modrapi download
ctrl+a+d (detach)

aby powrocic do tej konsoli :
# screen -r

mozliwe ze przy nohup powloka inaczej dziala

Anonimowy pisze...

Znaki zapytania są pewnie powodem tego że listę plików zrobiłeś jakimś windowskowym edytorem tekstu. Pewnie jak obejrzysz ją w mcedit na końcu wiersza jest coś w rodzaju ^M. Te znaki muszą być usunięte z listy przed wczytaniem albo z modrapi.db przed uruchomieniem programu. Teraz musisz w linuxie zmienić nazwy plików na takie jak być powinny i będzie OK

Anonimowy pisze...

Super wszystkie te opcje dzialaja ...."nohup" chyba jest najprostszy...Dlaczego wczesniej tego nie znalazlem????@m0d dzieki za Twoja prace:))

Anonimowy pisze...

Co do komendy serwera rapidshare, gdy plik został usunięty z serwera, to brzmi ona tak:
Error
The uploader has removed this file from the server.

Unknown pisze...

Fajny programik. Moze ktos podpowiedziec co zrobic zeby po sciagnieciu wszystkich plikow komputer wyłaczył sie sam.

Anonimowy pisze...

Witam!
Wszystko chodzi OK, lecz sciagaja mi sie pliki o dziwnych rozmiarach. 200MB albo 127MB... dziwne. Oto dowod:


Downloading file: Mgla.Pl.2007.Czyzyk.CD1.part3.rar
--18:33:39-- http://rapidshare.com/files/152629653/Mgla.Pl.2007.Czyzyk.CD1.part3.rar
=> `/home/redlin/Desktop/incoming/Mgla.Pl.2007.Czyzyk.CD1.part3.rar.downloading'
Translacja rapidshare.com... 195.122.131.6, 195.122.131.7, 195.122.131.8, ...
Łączenie się z rapidshare.com|195.122.131.6|:80... połączono.
Żądanie HTTP wysłano, oczekiwanie na odpowiedź... 302 Moved Temporarily
Lokalizacja: http://rs410gc.rapidshare.com/files/152629653/Mgla.Pl.2007.Czyzyk.CD1.part3.rar [podążanie]
--18:33:40-- http://rs410gc.rapidshare.com/files/152629653/Mgla.Pl.2007.Czyzyk.CD1.part3.rar
=> `/home/redlin/Desktop/incoming/Mgla.Pl.2007.Czyzyk.CD1.part3.rar.downloading'
Translacja rs410gc.rapidshare.com... 206.57.14.11
Łączenie się z rs410gc.rapidshare.com|206.57.14.11|:80... połączono.
Żądanie HTTP wysłano, oczekiwanie na odpowiedź... 200 OK
Długość: 204,857,000 (195M) [application/octet-stream]

100%[=============================================>] 204,857,000 439.06K/s ETA 00:00

18:41:54 (405.24 KB/s) - `/home/redlin/Desktop/incoming/Mgla.Pl.2007.Czyzyk.CD1.part3.rar.downloading' saved [204857000/204857000]

Status: Downloaded

m0d pisze...

...Mgla.Pl.2007.Czyzyk.CD1.part3.rar.downloading' saved [204857000/204857000]

co pokazuje ze zostal sciagniety caly plik.

czemu 200MB jest dziwne? RS udostepnia upload takich paczek

m0d pisze...

jarecki :

#modrapi download && halt
powinno zadzialac ;)

Anonimowy pisze...

THX! Juz jest wszystko OK. Rzeczywiscie na rapidzie mozna trafic na pliki powyzej 100mb :O. Pozdro

Unknown pisze...

Siemka ;) Narzędzie odkryłem już jakiś czas temu iii.. jest na pawdę świetne, szybko rozwiązało mój problem z rapidem - wygodne i bezawaryjne, do wczoraj nie sprawiało kłopotów - otóż po ostatnich zmianach na rapidzie narzedzie przestalo dzialac(przynajmniej u mnie) :|

Wywala mi:
"Status: Target server unavailable"
Podczas gdy linki dzialaja prawidlowo przez przegladarke :|

Jakies rady??

m0d pisze...

w weekend potestuje i dam znac

Anonimowy pisze...

pobiera i nagle pojawia się napis: --> resume mode
i nie działa już. Co to znaczy "resume mode" i dlaczego psuje mi ściąganie?

Anonimowy pisze...

"Status: Target server unavailable"

Do tej pory bylo OK ...Chyba po ostatnich zmianach na rapidzie cos sie niamieszalo

Anonimowy pisze...

taki sam problem jak pan z góry

Unknown pisze...

no tak m0d napisal ze potestuje, ale jak na razie nic nie pisze, szkoda :|

m0d pisze...

sprawdzcie czy to rozwiaze problem:

wget --save-cookies=$MODSES -q --post-data="login=$L&password=$P" $H$F -O $LF
zamienic na
wget --save-cookies=$MODSES -q --post-data="login=$L&password=$P&uselandingpage=1" $H$F -O $LF

Znakowane rowery pisze...

A ja mam pytanie z innej beczki
Czy to mozna "pozenic" z z routerem linksys de facto dzialajacym pod linux-em
Pozdrawiam

m0d pisze...

maneks - tak, w komentarzach wczesniej ktos nawet o tym pisal ze tak zrobil - kwestia dopasowania skladni kilku komend do konkretnego os'a routera - trzeba odpalic zobaczyc gdzie pluje bledami - poprawic - uzywac :)

Anonimowy pisze...

zmienilem ta linijke i nadal przy relogin:
$ modrapi relogin

------------------------
Relogin in progress
-----------------------

Invalid relogin

a przy probie sciagania:

Status: Target server unavailable

m0d pisze...

http://rapidshare.com/files/121995350/modrapi-1.3-notfullytested.tar.gz

zaktualizuj wersje

Anonimowy pisze...

mam wersje 1.3 ale i tak nie dziala :(

m0d pisze...

daj jakis namiar mailowy na siebie

flusher pisze...

Problem "Status: Target server unavailable" rozwiązałem zmieniając hasło, a raczej wyrzucając z niego znak dolara ("$"). Od tego momentu modrapi działa znowu jak złoto.

Pozdrowienia,
darcnet :)

Znakowane rowery pisze...

modrapi: 66: Syntax error: "(" unexpected

mial ktos moze taki blad i z czego on moze wynikac

m0d pisze...

ktora wersja?

Znakowane rowery pisze...

1.3 o ile sien ie myle
Wyglada tak jak by wogole skrypt nie zaczal sie wykonywac tylko na dzien dobry sie wywala

Anonimowy pisze...

ja jako nastepny zgłaszam problem z

Status: Target server unavailable

m0d pisze...

zmien haslo - do rapida - usun znaki specjalne z hasla i sprawdz

Unknown pisze...

juz we wcześniejszych postach przeczytałem, ze zmiana hasla pomaga (wywalenie znaków specjalnych) niestety u mnie to niedziała.

pozdrawiam autora programu, teraz widzimy jaki jest on niezastąpiony :)

m0d pisze...

znajdz w modrapim linie
function Reloin
gdzies ok 265 linijki
znajdz w niej
rm $LF
zamien na
#rm $LF

zapisz plik zaloguj sie na konto gdzie masz skonfigurowanego modrapi i odpal
modrapi relogin

w katalogu domowym w podkatalogu .modrapi bedziesz mial plik modrapi.login podeslij na modrapi@gmail.com zobacze w czym problem

Anonimowy pisze...

Ściągnięty i używany. Przydatny skrypt. Dobra robota, wielkie dzięki.

Pozdrawiam

m0d pisze...

przyczyna
Status: Target server unavailable

na 99% jest niestosowanie sie do instrukcji czyli brak wlaczonej opcji Direct downloads w opcjach rapidshare.com

Anonimowy pisze...

Witam,
po sciagnieciu nowej wersji i skonfigurowaniu jej mam podobny problem:
Status: Target server unavailable

Na koncie Rapida "direct downloads" mam zaktywowane.
Any help?

Anonimowy pisze...

Skrypt działa rewelacyjnie. Przydała by się opcja -c file.cfg, którą można by wskazać plik z konfiguracją. Przydałoby się dla osób posiadających więcej kont na rapidshare.

Anonimowy pisze...

zmienilem system.. na poprzednim mialem tak, ze wklejajac link edytorem windowsowym, pliki mialy tylko na koncu kwadracik..
terez nazwa pliku jest totalnie rozpiepszona, np. zamiast BW150609.zip BYRAJX~7

co jest ?

m0d pisze...

nie spotkalem sie z takim problemem, jedyne co mi sie nasuwa do glowy to kodowanie systemu - sprawdz komenda locale czy masz wszedzie UTF-8

Anonimowy pisze...

jest wszedzie, ale en_GB.UTF-8
czy to ma znaczenie ?

m0d pisze...

powinno byc OK, jedynie gdybys mial polskie znaki w nazwach plikow ale nie spotkalem sie z takowymi na rapidzie

trzebaby zrobic debug ale to bez wjazdu na serwer nie dam rady

Anonimowy pisze...

sprawa wygląda tak, że rozszerzenie pliku po ściągnięciu ma "?" na końcu. Windows nie potrafi tego odczytać i nazwa pliku jest rozpiepszona.

Jakis pomysl jak to zmienic ?
codepage samby?
skrypt na zmiane rozszerzen ?

Anonimowy pisze...

ok, juz sobie poradzilem, przed wczytaniem pliku do modrapi usuwam z niego znaki \r

Anonimowy pisze...

hej, ja znalazlem taki skrybcik bashowy dla free users wiec nie jest to zadna konkurencja tylko dopelnienie

http://users.pjwstk.edu.pl/~s6052/qoobster/

pozdrawiam

Anonimowy pisze...

świetna sprawa, włączyłem na noc ściąganie i wszystko pobrane

Franek pisze...

Fajny skrypcik, ale przydałaby się opcja możliwości ściągania wybranej liczby plików jednocześnie. Np. ja mam takie łącze, że nie da się wycisnąć pełnej prędkości ściągając jedną paczkę, natomiast pobierając 3 paczki zazwyczaj leci już pełną prędkością...

pozdrawiam

2young2die pisze...

Bardzo przydatny skrypt ;) Wielkie dzięki za zaoszczędzony czas dla autora. Dzięki takim ludziom ten świat staje się lepszy ;)

Pozdrawiam,
R.